Curriculum Vitae

Profiel

Ervaren professional. Met grote interesse in innovatie en nieuwe ontwikkelingen. Oog voor bedrijf (strategie, doelstellingen, visie) en klant. Sterk in relatiebeheer.  Commercieel ingesteld. Brede werkervaring in zakelijke en commerciële dienstverlening. HBO/WO werk- en denkniveau. Trainingsacteur voor commerciële trainingen, slecht nieuws gesprekken, assessments, buurtbemiddeling en management trainingen. 

Kernwoorden van toepassing op mij.

Resultaatgericht Netwerker  Coach Commercieel Coördinator Projectmanagement  Servicegericht Betrokken Onafhankelijk Betrouwbaar Loyaal Flexibel Initiatiefrijk Aanpakker Nieuwsgierig Vastberaden Assertief Regelneef  Enthousiast  Communicatief  Optimistisch  Open Spontaan  Teamspeler Sensitief  Veelzijdig  Opmerkzaam  Vernieuwend Creatief Humor Sportief Zelfstandig

Interesse in het opzetten van projecten. Begeleiden van creatieve denkprocessen. Leidinggeven en coachen. Uitwerken van begrotingen. Organiseren van events en bijeenkomsten. Zelfstandige communicatieve functie in een klein team.
Koopmans Strategie- en Business ondersteuning

Start op 9 juni 2015 van eigen ZZP praktijk met als speerpunten Programma- en Projectmanagement, Executive Assistant van CEO en organiseren van evenementen, symposia en congressen.

Producer Springtij/Springtij Academy (freelance opdracht)

Verantwoordelijk voor de productie van de excursies tijdens het Springtij Forum eind september op Terschelling. De productie van de Collegetour samen met Harm Edens met als spreker Frank Elderson, in het Engels (directeur Nederlandsche Bank) voor de Springtij Academy en Young Professionals en de inzet van de boten de Ecolution en de Halve Maen, waaronder het hijsmoment met Commissaris  van de Koning in Groningen
René Paas. Diverse hand en spandiensten tijdens het forum.

Projectmanager Events NCD (tijdelijke opdracht)

Verantwoordelijk voor de landelijke evenementen van de NCD. Organisatie van het jubileumfeest NCD 65 jaar.

Programmamanager Springtij Academy (freelance opdracht)

Programma voor studenten van de Hanze Hogeschool samenstellen in samenwerking met de Hanze Hogeschool, Springtij Forum en andere stakeholders op het gebied van klimaatbeheersing. Inplannen van colleges. Contacten met diverse (internationale) sprekers. Budgetbewaking.

Programmamanager Project Toek (interim)

Verantwoordelijk voor het opzetten en aansturen van een projectorganisatie. Dit hield o.a. in het vinden en in gebruik nemen van relevante software, het selecteren van de teamleden voor het project, het maken van een volledige begroting voor de duur van het project en de aanvraag voor subsidie. Projectadministratie en planning opzetten en bijhouden. Het schrijven van het projectplan. Teksten schrijven tbv de website van de stichting en het project. Contacten met ondernemers/organisaties en HBO studenten onderhouden.

Directeur/eigenaar Buitenmens.nl

Beheren van de webshop in outdoor- en jachtkleding. Inkopen van producten. Financiële administratie. Marketing, nieuwsbrieven, sociale media als Facebook en Twitter. Voorraad beheer en magazijn beheer.

Directeur Metalsistem Nederland B.V.

Leidinggeven aan een handelsonderneming, uitvoeren van een reorganisatie met commerciële eindverantwoordelijkheid en financiële verantwoordelijkheid.

Rayonmanager Manpower Uitzendorganisatie

Leidinggeven aan de diverse vestigingen en teams, commerciële en financiële verantwoordelijkheid van filiaal Heerenveen en een inhouse vestiging.

Filiaalmanager Interim Uitzendbureau

Leidinggeven aan de vestiging in Leeuwarden, commerciële en financiële verantwoordelijkheid.

Productmanager Avéro Schade Verzekeringen

Verzorgen van interne en externe communicatie rondom bestaande en nieuwe producten. Verantwoordelijk voor het tweewekelijkse nieuwsbulletin. Verantwoordelijk voor de kwaliteit van het externe drukwerk. Leidinggeven aan projectgroepen.

Directiesecretaresse, diverse organisaties en bedrijven waaronder DNB

In totaal 5 jaar gewerkt bij de bank voor de President de heer W. Duisenberg. Hier alle taken uitgevoerd die horen bij het werk van een personal assistant op het hoogste niveau.

Nevenactiviteiten

Voorzitter Stichting Jij Speelt de Hoofdrol september 2015 -

Het organiseren van activiteiten voor borstkankerpatiënten ter ondersteuning en ontwikkeling van hun maatschappelijk leven en hun positie op de arbeidsmarkt waaronder nu al 4 maal het landelijke Borstkankersymposium. Voorzitten van bestuursvergaderingen. Relatienetwerk opzetten en onderhouden. Opstellen budgetten en werven van grote donateurs. Deelnemen aan relatienetwerken ter vergroten van kennis op het gebied van kanker en kanker en arbeid.

lid Werkgroep Kanker & Arbeid november 2015 -

Doelstelling is om kankerpatiënten een beter perspectief te bieden na de diagnose van kanker en binnen de Wet op de Verbetering Poortwachter. Organisatie van de 1e Ronde Tafel Conferentie op 23 november 2016 met diverse Stakeholders. Organisatie van middagsymposium in 2017. Organisatie van dag symposium in 2018. Voorzitten van werkgroep vergaderingen en onderhouden van contacten in het veld o.a. met Arbospecialisten, specialisten in ziekenhuizen en het NKF.

lid werkgroep organisatie Nationale Kanker en Werkdag, 5 november 2019.

Penningmeester en aansluitend Voorzitter van de Businessclub Gaasterland e.o.

Voorzitter van een Stichting.

Organiseren van een jaarlijkse grote driedaagse fair in september en leidinggeven aan een team en een hoop vrijwilligers. Eindverantwoordelijk voor de fair.

Competenties

Starten van een eenmanszaak Koopmans Strategie & Business ondersteuning.

Bouwen van een nieuwe website. Opstellen van een sluitende liquiditeitsbegroting voor 36 maanden en een reële subsidie aanvraag met een slagingskans van 99%.  Planningssysteem ingericht en werkend gemaakt. Doelstellingen en deadlines vastgesteld. Kantoorautomatisering en administratie geprofessionaliseerd.

Opzetten van een eigen B.V. met de webshop Buitenmens.nl . Mede ontwikkelen en vormgeven van logo, briefpapier, website, advertenties, marketing campagnes en nieuwsbrieven.

Bedenken en opzetten van een jaarlijks terugkomende grote fair in Gaasterland. Alles van scratch af bedacht tot en met culturele programmering, vormen van een team, zoeken van vrijwilligers, maken van de begroting en budgetten. Acquisitie van standhouders, schrijven van wervende brieven, maken van overeenkomsten. Reclame campagnes, logo, briefpapier, interactieve website en contacten met de pers.

Doorstarten van een failliet bedrijf. Ontslaan en aannemen van personeel. Formeren van een nieuw team. Hervormen van het personeelsreglement. Nieuwe contracten afsluiten met leveranciers zoals lease maatschappijen. Vertrouwen opbouwen bij klanten en leveranciers.

Leidinggeven aan teams.

Trainingsacteur.

Cursussen en opleidingen

Gediplomeerd trainingsacteur

Social Media training, LinkedIn, Twitter, Facebook

Prezi training (presentaties), Excel 2013 basis opfriscursus

WordPress training (software voor het bouwen van websites)

Excel 2013, gevorderd (gepland voor juli)

Basiscursus Fotografie, Foto Academie, Leeuwarden

Bedrijfsopleidingen, Leidinggeven, Time management, Financieel management, Acquisitie en Verkooptrainingen.

Marketing Communicatie A, SRM, Amsterdam.

Directiesecretaresse Opleiding, Pont, Leiden.

Havo, Agnes College, Leiden.

Nederlands, Engels, Frans en Duits

Zeer brede interesses. Hardlopen, mennen, jachthonden, reizen, films, lezen, geschiedenis, muziek en fotografie.

Mijn motto is: Live life to the fullest.

Saskia Koopmans

Persoonlijk contact

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht